Melyik a legjobb webáruház, melyiket válasszam?

Bejegyzés dátuma:
2021-03-14

Az elektronikus kereskedelem népszerűsége óriásit nőtt az elmúlt évben: a vásárlók biztonságos vásárlási módot kerestek (esetleg csak ilyen módon juthattak hozzá bizonyos termékekhez), a kereskedők pedig igyekeztek lépést tartani. Olyanok is elkezdtek a webáruházak iránt érdeklődni, akiknek eddig ez nem is volt tervben, de a körülményekhez alkalmazkodni kellett. A trend, úgy néz ki, hogy folytatódik.

Akkor melyik webáruház a jó? 

Külföldi és hazai fórumokon is gyakran felbukkan a kérdés. Mindenki várja a választ, amitől milliomos lesz. Aztán rájönnek, sok pénz és idő elpazarlása után, hogy mindent eladó, ideális rendszer nem létezik. Legjobb autó sem létezik. Létezik drága, legdrágább, olcsó, legolcsóbb, gyors, leggyorsabb, alacsony fogyasztású, kényelmes és fapados. Ezek közül melyik a legjobb? Melyek a kiválasztás szempontjai? Egy régebbi cikkemben már leírtam egyszer a véleményem, ami azóta sem változott.

Volt egy korszak, amikor az ingyenesen letölthető áruházak gombamód szaporodtak. Persze most is előszeretettel töltik le, és használják nagyon sokan. Ezzel nincs is semmi probléma, ha tudjuk, mit várunk el, milyen lehetőségeink és korlátaink vannak. Van, akinek ez egy jó megoldás lesz, és van, akinek egyáltalán nem.

Mint vevő, én azt az áruházat részesítem előnyben, ami számomra a legnagyobb vásárlási élményt és bizalmat nyújtja egyben. Függetlenül, hogy mivel, és hogyan valósították meg. 

Könnyen belátható, hogy egy 10 évvel ezelőtti technológiával készült webáruház elavultnak tekinthető. 10 év a technológiai szektorban óriási idő. Az az áruház, ami nem tud megújulni, és nem tud lépést tartani a technológiai fejlődéssel, lemarad.

A mai világban bárki indíthat webáruházat, jelentős a konkurencia. Ha kedvezőbb feltételekkel kínálja ugyanazt, amit mi, a vevőinket is könnyen elcsábíthatja. Ezért folyamatos megújulásra és folyamatos fejlesztésekre van szükség. A webáruház egy komplex rendszer, nagyon sok hozzá kapcsolódó terület van, és szinte minden vállalkozásnak egy kicsit mások az üzleti folyamatai is. Véleményem szerint egy felelős, és stratégiai gondolkodással rendelkező cégvezető ezt pontosan tudja, és ennek megfelelően választja ki a számára legmegfelelőbb megoldást.

Egyáltalán nem mindegy, hogy egy több év alatt felépített cég milyen megoldást választ. A hosszú évek alatt felépített márka akár percek alatt összeomolhat, és jelentős károkat is szenvedhet. Akár egy rossz fizetési megoldás, akár egy nem megbízható harmadik fél, aki a szállítást végzi, vagy egy nem megfelelően működő webáruházi funkció, egy rosszul működő vagy rosszul beállított ügyviteli rendszer is hatással lehet a folyamatokra.

Nem kell mindenhez érteni, elég csak tudni, kihez fordulhatunk segítségért. A mai gyorsan változó világban az innovatív gondolkodás, a kíváncsi és kísérletező viselkedés, a megfelelő önismeret, és a partneri együttműködés a legfontosabbak, amelyek a siker felé vezethetnek minket.