Webáruház teljesítmény tesztelése

Bejegyzés dátuma:
2021-03-23

Egy webáruházban általában sok termék kínálata érhető el, illetve több száz, ezer vagy még több regisztrált felhasználója is lehet, akik különböző földrajzi helyen tartózkodhatnak. A vásárlók, látogatók, botok viselkedése eltérő lehet különböző időpontokban. Az áruháznak viszont pontosan ugyanúgy kell kiszolgálnia az első oldalra érkező vásárlót, mint a többezredik, azonos időben érkezőt. Ha ez nem történik meg, és a felhasználói élmény romlik, a látogatók elhagyják az oldalt. Ami ennél is rosszabb, ha nem csak elhagyják, hanem a megszerzett negatív tapasztalataikat tovább is adják, rossz hírét keltik az áruháznak.

Az általunk bérelt vagy üzemeltetett áruházra vonatkozóan meg tudjuk mondani, hogy mik a határai?

Mennyi az a maximális felhasználói szám, amit ki tud szolgálni a felhasználói élmény csökkenése nélkül?

Melyek a felhasználói élményre vonatkozó tűréshatárok?

Milyen lehetőségek vannak az általunk használt áruház teljesítményének a növelésére, és mennyibe kerül ez nekünk?

Ha a fenti kérdésekre határozott válaszaink és számaink vannak, akkor véleményem szerint az Ön áruháza biztos kezekben van. Ön pontosan tudja, hogy mikor és milyen kampányt tervezzen. A kampány kiszolgálása nem fog nehézségekbe ütközni, és kis valószínűséggel lesz elérhetetlen az oldala. Az elégedett vásárlóinak a száma a közeljövőben várhatóan növekedni fog, aminek a következménye, hogy az Ön vállalkozásának az eredménye is kedvezőbb lesz.

Ha viszont bizonytalan, esetleg nem tudja miről van szó, akkor úgy gondolom, ideje elgondolkodni, mert a vásárlói bizalmat csak egy stabil áruház tudja megalapozni.

A teljesítmény tesztelés célja, hogy szimulálja a valós felhasználási eseteket, előre konfigurált, elképzelt terhelési esetek használatával megvizsgálja az adott rendszer viselkedését egy intenzívebb terhelés mellett. Webáruház esetén a cél a tipikusan a szezonális kampányokra való felkészülés.

Az általunk kínált és fejlesztett elektronikus kereskedelmi megoldás rendelkezik részletesen kidolgozott forgatókönyvekkel és megoldásokkal. Az elemzést Ön is megismerheti, amennyiben jelentkezik egy kötelezettségektől mentes, ingyenes, online bemutatóra, ahol további kérdéseit is felteheti.